اخبار استان قمکشاورزی

94درصد از تولید کنندگان مرغ تخمگذار قم تحت پوشش تعاونی هستند

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم از فعالیت ۲۷۱ واحد مرغ تخم‌گذار و ۹۲ واحد پرورش پولت (نیمچه تخم‌گذار) در استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۴ درصد مرغداران مرغ تخم‌گذار و پرورش پولت استان تحت پوشش شرکت تعاونی هستند.
حمیدرضا اسماعیلی در گفتگو با پایگاه خبری قم پویا افزود: ظرفیت پروانه مرغ تخم‌گذار در استان قم، ۱۰ میلیون و ۱۹۸ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار است که از این تعداد، ۷ میلیون و ۸۵۲ هزار قطعه مرغ فعال و در حال تولید است.

وی در تشریح عملکرد یک‌ساله شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم تصریح کرد: میزان تولید تخم مرغ استان قم در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۰ هزار تن بود که بیش از ۳۶ هزار تن تخم مرغ را شرکت تعاونی برای مرغداران به فروش رسانده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم به تفاوت فروش تخم مرغ توسط شرکت تعاونی با بنکداران و واسطه‌گران اشاره کرد و گفت: شرکت تعاونی به صورت تضمینی و با بهترین قیمت، تخم‌مرغ را می‌فروشد و مرغدار دیگر نگرانی‌ای برای بازگشت پول خود ندارد.
اسماعیلی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم شرکت تعاونی در سال گذشته، خرید اعتباری نهاده‌ها شامل ذرت و کنجاله سویا برای مرغداران مرغ تخم‌گذار بود.

حمایت تعاونی از تولیدکنندگان

وی به مشکلات طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها برای مرغداران اشاره کرد و گفت: سال گذشته بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، حجم سرمایه در گردش مرغداران بسیار نزولی شد و تسهیلات دولتی نیز پاسخگو نبود، بر همین اساس شرکت تعاونی، ۳۵ هزار تن نهاده به مبلغ ۴۳۹ میلیارد تومان را برای مرغداران مرغ تخم‌گذار قم فقط با ارائه یک برگه چک به صورت اعتباری تأمین کرد.
وی افزود: این مبلغ بیش از دو برابر میزان تسهیلاتی بود که دولت در قالب طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به مرغداران مرغ تخم‌گذار استان پرداخت کرد و کمک بزرگی به تولیدکنندگان و تداوم تولید و پایداری قیمت تخم مرغ بود.
مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم، اقدام دیگر این تعاونی را فروش و تأمین افزودنی‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مرغ در محیط صنعتی پرورش پیدا می‌کند باید به صورت دستی افزودنی به جیره غذایی‌اش اضافه کرد، سال گذشته ۱۷۸۴ تن افزودنی با بهترین کیفیت و کمترین قیمت بازار به مرغداران تحویل داده شد.

تخفیف 50 درصدی کارمزد سامانه

اسماعیلی افزود: تمامی فعالیت‌های مجوزهای جوجه‌ریزی مرغداران در شرکت تعاونی صادر می‌شود و تنها استانی هستیم که کارمزد سامانه را با اعمال تخفیف ۵۰ درصدی از مرغداران اخذ می‌کنیم.
اسماعیلی در ادامه از تولید کنسانتره مرغ تخم‌گذار با برند شرکت تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان قم خبر داد و گفت: ۳۴۰ تن تولید کنسانتره در چهار ماه پایانی سال گذشته داشتیم و با حداقل کارمزد به مرغداران عرضه شد.
وی از تحویل ۴۸۰ تن تولید خوراک آماده به مرغداران استان در چهار ماه پایانی سال گذشته خبر داد و گفت: یکی دیگر از خدمات شرکت تعاونی، ارائه مشاوره رایگان به مرغداران در حوزه‌های بیمه و مالیاتی و سامانه جامع تجارت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا