مدیریت شهری

محله دروازه ری از محرومیت رنج می برد

مدیر محله دروازه ری گفت: دروازه ری یکی از محله های تاریخی منطقه یک قم که در گذشته یکی از دروازه های مهم شهر قم محسوب می شد اما اکنون از محرومیت رنج می برد.

خانم باقری در گفتگو با پایگاه خبری قم پویا تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری در این محله بیش از 11 هزار نفر زندگی می کنند ولی از نظرسرانه های خدمات شهری وضعیت مطلوب ندارد. کمبود فضای سبز ، مراکز فرهنگی ،هنری و نامناسب بودن زیر ساخت های شهری همچون آسفالت معابر،پیاده روسازی وشبکه جمع آوری آبهای سطحی از جمله این کمبودهاست.

وی افزود:محله ای که 128 شهیدبرای عزت وسربلندی ایران تقدیم کرده شایسته توجه بیشتری است تا مبادا درسایه کم توجهی ها هویت و اصالت فرهنگی و اجتماعی محله دستخوش تغییر نشود.

مدیر محله به نمایندگی از طرف اهالی این محل مهمترین مطالبه ساکنین محله به سرانجام رساندن طرح تعریض خیابان دروازه ری می باشد که همچون زخمی بر پیکره کالبدی محله از سالهای دور تا کنون باقی مانده وآلودگی بصری و نازیبائی و معظلات زیست محیطی بسیاری برای محله بوجود آورده است.

نامناسب بودن نحوه ورود و خروج به محله از 15 خرداد و عدم توجه به زیبا سازی و جانمایی مبلمان شهری در این خیابان از دیگر مشکلات این محله است.

باقری بیان کرد: با وجود اینکه این محله اولین محله در استان قم که دارای سند توسعه محلی است که از دل خود اهالی به همت نهاد توسعه محلی باز افرینی شهری در سال 98 تنظیم و به ثبت رسیده ولی متاسفانه هیچ اقدامی از سوی اوامر اجرایی این طرح صورت نگرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا