مدیریت شهری

تاب آوری قم در مقابل مخاطرات محیطی و پدیده های اقلیمی ضعیف است

مسئول دفتر کارگروه های مشورتی و نظارتی امیر آبادی فراهانی گفت: قم با هر پدیده اقلیمی کوچک دچار مشکلات بزرگی می شود که نشان دهنده تاب آوری ضعیف و پایین آن است.

به گزارش پایگاه خبری قم پویا حمید اورعی در جلسه کارگروه مدیریت شهری با بیان اینکه کارگروه ها بازوی نظارتی نماینده مجلس برعملکرد دستگاه های اجرایی هستند افزود: کارگروه مدیریت شهری باید کمک بدهد تا با تعامل با دستگاه های متولی در امور مدیریت شهری چالش های موجود در این حوزه را برطرف شود.

وی قطع ٢٣ فیدر برق قم را به علت بارش برف اخیر که چندان زیاد هم نبود مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد: این وظیفه کارگروه مدیریت شهری است که بررسی کند چرا در این موارد قوانین و مقررات بخوبی مورد توجه مجریان قرار نمی‌گیرد در حالی که شرکت توزیع برق با جدیت تمام برای رفع مشکل پیش آمده تلاش کرد.

مسئول دفتر کارگروه های مشورتی و نظارتی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درخصوص آمایش سرزمین گفت: یکی از بارزترین پروژه های آمایشی قم الحاق زمین های 560 هکتاری است که بدون توجه به مخاطرات محیطی برای ساخت مسکن ملی در نظر گرفته شده است.

اورعی مکان یابی ساخت و ساز در زمین های 560 هکتاری را مورد انتفاد قرارداد و اظهار داشت : درست است که مردم به مسکن نیاز دارند و باید همه تلاش کنند که مشکل آنان برطرف شود اما اراضی 560 هکتاری که در مسیر 14 مسیل منتهی به رودخانه قمرود قرار دارد در آینده هم مردم و هم مسئولین را با مشکل مواجه می کند.

وی گفت شهر قم که با هر بارش باران اندک دچار چالش های بزرگی می شود می بایست از الان که هنوز زیرساخت‌های پروژه مسکن ملی شکل نگرفته تمهیدات لازم در مقابله با سیلاب‌های پایین دست منطقه ورجان در نظر گرفته شود و کارگروه مدیریت شهری باید نظارت مستمر داشته باشد تا ماجرای سیل های پردیسان تکرار نشود.

وی تصربح کرد : قم یکی از کلان شهرهای مهاجر پذیر است و از نظر مدیریت شهری با مشکلات زیادی همراه است که باید با هماهنگی و تعامل بین دستگاه های متولی برطرف شود.

وی در پایان از زحمات دوساله عبدالله جلالی به عنوان مسئول کارگروه مدیریت شهری قدردانی کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا