یادداشت های تحلیلی

جدیت و قاطعیت استاندار قم عامل رشد و پیشرفت استان

به گزارش پایگاه خبری قم پویا، از قاطعیت در مدیریت بعنوان یکی از ابزارهای مهم یاد شده است و نوعی مهارت به شمار می رود. هرگز یک مدیر با اعتماد به نفس پایین نمی تواند قاطعیت داشته باشد، لذا داشتن اعتماد به نفس مدیران از الزامات قاطعیت است که خوشبختانه این روزها در بالاترین سطح مدیریتی استان شاهد این هستیم برخی از مدیران با باز کردن درب اتاق هایشان به روی مردم و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه، تکانی به خود داده اند و طرح های استانی از رخوت و خمودگی و پیچ و خم اداری خارج شده و رنگ و بوی اجرایی به خود گرفته و به قول معروف یک تمام کننده خوب برای طرح های استان را شاهد هستیم.

البته پرخاشگری و تهاجمی عمل کردن با قاطعیت متفاوت است، برخی گمان می کنند ترساندن مدیران و آنها را واداشتن به انجام کاری اسمش قاطعیت است ولی استاندار قم نشان داده که با احترام و صلابت در طرح ها و مصوبات، پافشاری و سماجت دارد و با مدیران کاهل و تنبل شوخی ندارد و صرفا به گزارش های مدیران اکتفا نکرده و شخصا طرح ها و مصوبات را دنبال می‌کند.

برخورد با مفسدان اقتصادی، برخورد با بانک های متخلف استان، پیگیری پروژه های مسکن ملی، ساخت ادامه مسیر 4بانده قم تا کهک، راه اندازی میز خدمت به مردم، پیگیری پروژه های ملی استان و… از جمله طرح هایی است که با جدیت و قاطعیت استاندار دنبال می‌شود و این رویه موجب رضایت و خرسندی مردم شده است.

البته کمی جای تأمل است که استاندار قم با وجود نارضایتی های بسیار مردم و کادر درمان نسبت به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی قم، تصمیمی در این خصوص اخذ نکرده که البته با وجود جدیت و قاطعیت استاندار شاید در آینده نزدیک، شاهد تغییرات در این بخش نیز باشیم.

در کل تا به اینجای کار، استاندار قم با برقراری همکاری و هماهنگی موثر با سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط، از جمله دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و سایر سازمان‌های ذی‌ربط و همچنین مدیریت منابع و ارتقای کیفیت خدمات به رشد و پیشرفت استان کمک کرده است.

مجتبی روحانی نژاد
کارشناس ارشد ارتباطات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا