پزشکییادداشت های تحلیلی

بذل و بخشش ۱۰ هکتاری!

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که بخشش ۱۰ هکتار از زمین‌ ۵۰ هکتاری مجتمع پردیس علوم‌پزشکی قم واقع در بلوار الغدیر به وزارت بهداشت در این دانشگاه کلید خورده است.

وزارت بهداشت قصد دارد از این زمین برای احداث مجتمع آموزشی رفاهی استفاده نماید که فواید مالی آن نیز مختص وزارت بهداشت باشد.

درست است که اگر این خبر صحت داشته باشد، بذل و بخشش به یک وزارتخانه است و بحث فروش نیست اما وقتی نگاه می کنیم به گذشته که هیچ یک از ارگانهای دولتی قم حاضر نشدند بخشی از زمین های تصرف شده مازاد نیاز خود را برای طرح مسکن ملی آزاد نمایند، مساله مهم می‌شود، حتی تعداد قابل توجهی از پرسنل همین دانشگاه هم در طرح مسکن ملی عضویت دارند که از این فرصت بی بهره مانده اند .

نکته اینجاست که اگر یک مدیرکل، بومی و اهل استان باشد هیچگاه از منافع استان خود هر چند برای وزارت خانه بالای سر خود کوتاه نمی آید.

اخبار رسیده این احتمال را نیز مطرح می کند که اختصاص ۱۰ هکتار زمین از پردیس علوم پزشکی قم به وزارت بهداشت وجه المصالحه ماندگاری ریاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی قم بر مسندی که مدتهاست شایعه برکناری ایشان قوت گرفته است باشد یا حتی پیش شرط انتصاب ریاست بعدی این دانشگاه ، لذا شایسته است استاندار محترم قم اقدام لازم برای پیشگیری چنین بخششی را انجام دهند.

غلامرضا قدمی
خبرنگار حوزه سلامت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا