گردشگری

انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان جعفرآباد قم تشکیل شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی در شهرستان جعفرآباد در راستای حفظ و صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری قم پویا، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: با تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی در استان مقرر گردید تا انجمن‌های میراث‌فرهنگی در شهرستان‌ها و بخش‌های استان تشکیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در ادامه از تاسیس انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان جعفرآباد خبر داد و افزود: در جلسه انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان جعفرآباد، تفاهم‌نامه حفاظتی برای حراست از میراث‌فرهنگی با بسیج این شهرستان منعقد شده است.

ارجمندی تصریح کرد: بی‌شک حفاظت از مواریث تاریخی و فرهنگی تنها از طریق اداره‌کل میراث‌فرهنگی میسر نمی‌شود، لذا با تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی در شهرستانها و سایر بخشهای استان باید در حفظ میراث‌فرهنگی گام برداریم.

او در ادامه از انجمن‌های میراث‌فرهنگی به عنوان بازوان اجرایی میراث‌فرهنگی در حفظ آثار فرهنگی و تاریخی یاد کرد و گفت: انجمن‌های میراث‌فرهنگی در راستای جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد با آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توانند به پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌فرهنگی کمک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا