یادداشت های تحلیلی

سخنی با نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها

در این دوره از رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، جدای از اینکه کاندیداهای حاضر در کوران این هماورد سیاسی باید در جهت معرفی و دفاع از برنامه ها و عملکرد گذشته خودشان تلاش کنند یک آزمون سخت و تعیین کننده را نیز در پیش رو دارند که نشان خواهد داد واقعا چقدر به دنبال پیگیری و حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری هستند!؟ آیا واقعا انقلابی هستند و یا صرفا از این واژه استفاده ابزاری می کنند؟

نکته مهم این است که رفتارهای انتخاباتی خود نامزدها و طرفداران آنها چقدر باعث دلگرمی مردم نسبت به نظام، ولایت و در کل انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خواهد شد؟ انقلابی که یک دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و مرزهای اثر بخشی آن فراتر از مرزهای سیاسی کشور بود و نباید منکر آن شد که عملکرد ضعیف برخی از کارگزاران گذشته کشور سبب شد که امروز شاهد برخی تردیدها نسبت به حضور در انتخابات بین برخی از همین مردم باشیم که با تمام وجود پای انقلابشان سالها ایستادند و امتحان خود را بارها در پاسداری از خون شهداء به منصه حضور گذاشته اند.

رقابت در پایان این هفته خاتمه خواهد یافت اما سوال مهمی در اینجا مطرح است، آیا نامزدها و طرفداران آنها توانسته اند تاکنون شور انتخاباتی سالمی ایجاد کنند و یا رفتار آنها موجی از نا امیدی یا بدتر از آن نفرت را در بین مردم بسط داده است…

هر نامزدی که محتوای سخنان و برنامه هایش از حرکت به سمت پیشرفت، رفع نواقص و کاستی های گذشته و حل مسائل خبر می دهد برای جامعه رای دهندگان محترم و اعتباری دگر خواهد داشت. صحبت های عوام پسند، مخرب و فرافکنانه روش تبلیغاتی یک دهه قبل بود و دیگر جواب نخواهد داد. این روزها مردم به دنبال انتخاب افرادی هستند که واجد توانمندی های حضور در یکی از بالاترین نهادهای تصمیم گیری کشور باشند. این دوره فرق می کند! تبلیغات شما می تواند روی تصمیم گیری بسیاری از افرادی که هنوز مردد به حضور پای صندوق های رای هستند تاثیری ژرفی بگذارد که آیا رای بدهند یا نه مصمم تر بشوند که راه غلطی که در پیش گرفته اند اتقافا بسیار درست بوده است؟

به دنبال کالبد شکافی اینکه چرا کشور در چنین شرایطی قرار گرفته است فعلا نیستیم و شما هم بهتر است که نباشید چراکه وظیفه سنگین تری این روزها بر دوش شما است، در حال حاضر این مهم است که رفتار های تبلیغاتی شما نامزد نوعی و طرفداران تان چقدر می تواند بر تغییر تصمیم نادرست جامعه رای دهندگان خاص این دوره انتخاباتی تاثیر بگذارد…؟

عباس جعفری
مسئول کارگروه حکمرانی بسیج اساتید قم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا