پزشکییادداشت های تحلیلی

ماجراهای عجیب دانشگاه علوم پزشکی قم پایان ندارد ..

اداره کل بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی استان قم که به اشتباه بعنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قم نامگذاری شده است این روزها شاهد ماجراهای جدیدی است .

مطالبات پرسنل این دستگاه که خدمت رسانی اصلی سازمان مربوطه را انجام می‌دهند، ماه هاست به تعویق افتاده است ، پرستاران و پزشکان که موتورهای پیشگام دستگاه هستند از اول امسال فوق العاده های خود را طلب دارند،اضافه کاری های اجباری با مبالغ ناچیز برای بانوانی که از آنها افزایش موالید هم انتظار است ،فریادشان را درآورده و تعرفه خدمات پرستاری که در بوق و کرنا شد ، برای پرستاران هیچ عایدی نداشته و آنها مدعی هستند همچنان خیلی از امور پزشکی را انجام می‌دهند و دستمزد آن به پزشکان تعلق می یابد .

نارضایتی های پرسنلی در واپسین روزهای سال،انتظار ایشان را به سر رسانده و اخبار منتشره در فضای مجازی حکایت از تجمعات اعتراضی پرسنل پرستاری در بیمارستان‌های دولتی قم دارد .

در این روزها، ایام نیمه شعبان المبارک را هم داریم و این اداره کل وظایفی هم در میزبانی قم دارد که می‌بایست مسئولین و پرسنل در میدان خدمت باشند .

و درست در همین ایام است که دانشگاه علوم پزشکی قم میزبان همایش سلامت معنوی است و در این همایش با هزینه های خاص آن سعی شد سلامت معنوی که عبارت باشد از سلامت روح و روان انسان،تبیین شود .

ناگفته پیداست که دانشگاه علوم پزشکی قم راه را گم کرده است،دو سال و اندی از دولت سیزدهم می گذرد و امید پرسنل و مردم برای سامانی در امور بهداشت و درمان با یک انتصاب اشتباه به سمت نومیدی نه تنها میرود بلکه میدود .

در روزهای اخیر عدم تغییر در این انتصاب اشتباه که دیگر اظهر من الشمس است دستمایه نامزدهای مطرح انتخابات مجلس در قم هم شده است،همه سعی دارند خود را موافق تغییر جلوه داده و دفاع از ابقای ریاست دانشگاه علوم پزشکی قم را تبلیغی منفی برای خود می‌دانند.

گاهی به نظر می‌رسد اگر مسئولی خودش به احترام مردم از مسند خود خداحافظی کند هم دیگران را راحت می کند،هم مافوق و مادون را و هم راه را برای باقی ماندن اندکی خاطره خوش باز می گذارد .

غلامرضا قدمی
خبرنگار حوزه سلامت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا